پرسش‌ های متداول :

 

حساب کاربری

1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

پاسخ:
شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن شماره تماس خود و دریافت کد تایید وارد حساب کاربری خود شوید ، سپس با کلیک روی گزینه “پروفایل من” به صفحه ‏‌ای منتقل می‏‌ شوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد .

2- آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

پاسخ:
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی ، باید با حساب کاربری خود وارد شوید ، سپس روی گزینه ” سفارشات من ” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود .

البته ، سفارشاتی برای شما قابل مشاهده است که قبل از ثبت آن ها عضو سایت شده باشید .

 

ثبت و پیگیری سفارش

1آیا برای خرید از رومیس ، حتما باید در سایت عضو باشم ؟

پاسخ:

خیر ، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌ توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید ، اما برای پیگیری و مشاهده سفارشات قبلی خود باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید ، عضویت خود را تکمیل کنید .

با عضویت در رومیس می‌ توانید :

– سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید

– به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید

– لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید

– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید

– در جریان فروش‌ های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید .

2- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ:

شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید .

3- آیا می‌ توانم برای شخص دیگری از رومیس خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

پاسخ:

بله ، پس از انتخاب کالاهای مورد نظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید ، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد:

1) افزودن محصول به سبد خرید

2) اطلاعات ارسال سفارش

3) بازبینی سفارش

4) اطلاعات پرداخت

درمرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس” شما می‌ توانید با انتخاب گزینه ” افزودن آدرس جدید ” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید . 

4- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده ‏‌ام ، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم ؟

پاسخ:

رومیس با ارسال ایمیل، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید .

5- آیا می‌‏ توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم ؟

پاسخ:

خیر ، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در رومیس با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏ اند .

6- می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم ؟

پاسخ:

تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید . پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد ، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید . از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن ، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید .


7- بعد از ثبت سفارش ، برای اطمینان از پردازش آن باید بارومیس تماس بگیرم ؟

پاسخ:

خیر ، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش ، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق پیامک اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش ما با شما تماس خواهند گرفت .


8- می ‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ:

بله ، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش ، مشتریان محترم ‏می توانند سفارش خود را از طریق شبکه های اجتماعی یا پیامک در رومیس ثبت نمایند .

کالاهای عرضه شده در رومیس


1-کالاهایی که موجود نیستند ، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد
؟

پاسخ:
گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران ، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به ” ناموجود ” تغییر پیدا می‏‌ کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست ، با این حال رومیس تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند . در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت ” ناموجود ” یا ” به زودی ” را دارید ، می‏‌ توانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت ، از سرویس ” به من اطلاع بده ” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد ، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت ، از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شود .


2- آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌ دهم موجود نباشد ؟

پاسخ:
کالاهای دارای قیمت که در رومیس با وضعیت ” موجود ” مشخص شده ، در انبار فروشگاه موجود و قابل سفارش گذاری هستند . بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع ‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد . البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت
سفارش ‏‌ها با تعداد بالا و همزمان ، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد . در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌ شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن ، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌ شود و حتما از طریق پیامک به مشتری اطلاع رسانی خواهد و اگر هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کرده باشید پشتیبانی فروشگاه با شما برای عودت وجه تماس خواهد گرفت .

همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه ، تعدادی از محصولات با تخفیف ‏‌هایی بسیار ویژه‌‏ تر نسبت به فروش‏ های ویژه عرضه می ‏‌شوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش‏ گذاری دارند . در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد ، وضعیت کالا به ” ناموجود ” تغییر می‏‌ کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت .


3- آیا تعداد خرید از یک کالا در رومیس محدودیتی دارد ؟

پاسخ:
به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در سایت وجود ندارد ، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است ، برخی اوقات محدودیت ‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می ‏‌شود .

 

پرداخت

1- مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم ؟

پاسخ:

همگی کاربران رومیس می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت ‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند . همچنین  ، مشتریان می‌ ‏توانند هزینه را هنگام تحویل سفارش ، در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار پرداخت کنند .

برای اطلاعات بیشتر می‏توانید به صفحه روش‌‏های پرداخت مراجعه کنید .

2- با استفاده از کارت کدام بانک‌ ها می‌ توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد ؟

پاسخ:

شما می‌ توانید با استفاده از همه کارت‏‌ های بانکی عضو شبکه شتاب در رومیس ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید .

3- آیا پرداخت در محل ، شرایط و محدودیت‏‌هایی دارد ؟

پاسخ:
بله ، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی مرکز امور مشتریان رومیس به مشتری اعلام خواهد شد .

4- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد ، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد ؟

پاسخ:
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود . اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد . در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌ های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏ دهد . اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد ، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود .

5- آیا می‌ ‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم ؟

پاسخ:

در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد .

6- آیا می‌ توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم ؟

پاسخ:

خیر ، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی رومیس از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است .


7- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در رومیس امن است ؟

پاسخ:
پرداخت اینترنتی به گونه ‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد . با وجود این شما برای خرید از فروشگاه اینترنتی رومیس
هنگام هر گونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته ‏‌های زیر را رعایت فرمایید :


– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar) ، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌ شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس ، https وجود داشته باشد .


– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلایی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید .

– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید .

 

ارسال سفارش‌ها

1- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌ شود ؟

پاسخ:

هزینه‏ پست سفارشی به مبلغ 20.000 تومان و پست پیشتاز به مبلغ 28.000 تومان و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌ رسد .

اما ، این فقط بخشی از هزینه های بسته بندی و ارسال سفارش شما است که توسط شما پرداخت می شود و ما بقی هزینه ها را خود فروشگاه به عهده می گیرد .


2- آیا می ‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم ؟

پاسخ:
زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از مشهد پس از تحویل به پست ، بر اساس محدوده جغرافیایی از 72 ساعت تا روز متغیر است ، بنابر این روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌ توان به طور دقیق تعیین کرد .
رومیس همه تلاش خود را می‏‌ کند تا سفارش حدود روز و ساعت درخواستی به دست شما برسد . با وجود این به دلیل مسائل مختلف مانند برنامه زمان ‏بندی ارسال در فروشگاه رومیس و مشکلات ترافیکی ، وعده تحویل دادن کالا راس ساعت خاص برای ما مقدور نیست .

3- پس از این که سفارشم را ثبت کردم ، چقدر طول می‌‏ کشد که به دستم برسد ؟

پاسخ:

زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است . برای اطلاعات بیشتر می‌ توانید به صفحه روش‌های ارسال مراجعه کنید .

4- می ‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌ ‏ام با مراجعه به رومیس به صورت حضوری تحویل بگیرم ؟

پاسخ:
از آنجا که فروشگاه رومیس یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است ، تحویل حضوری سفارش در محل کالا امکان‌ پذیر نیست .

5- تحویل اکسپرس مشهد در چه محدوده‌ ای امکان‌پذیر است ؟

پاسخ:
در حال حاضر فقط سفارش‌ هایی که در محدوده‌ های زیر در شهر مشهد قرار دارند امکان ارسال توسط ماموران توزیع سفارش فروشگاه رومیس را دارا هستند و سایر محدوده‌ ها از طریق پست پیشتاز ارسال می‌ شوند:

محدوده های بلوار های :

مفتح ، علیمردانی ، شیخ صدوق ، امت ، نبوت ، مفتح شرقی ، شهرک گلشهر و شهرک مهرآباد با توجه به هماهنگی های قبلی سریعتر به دست مشتری خواهند رسید .

6- سفارش‌ ها چه زمانی به پست تحویل داده می‌ شود؟

پاسخ:

همه سفارش‌ ‏ها پس از طی مراحل پردازش ، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارش‌ های فروشگاه رومیس می‏‌ شوند.

7- آیا می ‏‌توانم سفارشی را که با پست پیشتاز ، ارسال شده رهگیری کنم ؟

پاسخ:

بله ، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز یا حتی سفارشی ارسال شده می‏‌توانید شماره 20 یا 24 رقمی مرسوله را در آدرس زیر وارد کنید:

http://itemtracking.post.ir/

 

گارانتی

1- اگر از تاریخ گارانتی کالایی که خریده‌ ‏ام ، مدتی گذشته باشد ، دوره گارانتی آن کالا چگونه محاسبه می‌ شود ؟

پاسخ:

طی قرارداد بین رومیس و تامین کنندگان ، تاریخ شروع گارانتی بیشتر کالاها ، بر اساس تاریخ فاکتور فروش فروشگاه رومیس محاسبه می‌ شود و تاریخ مندرج در برگه گارانتی به تنهایی معیار اعتبار گارانتی نیست . بنابر این اگر کالایی را دریافت کردید که مدتی از تاریخ شروع گارانتی آن گذشته بود جای نگرانی نیست و با ارائه فاکتور فروش خود می‌توانید از خدمات گارانتی کالا استفاده نمایید . با این حال برای اطمینان بیشتر با خدمات پس از فروش فروشگاه اینترنتی رومیس تماس بگیرید .

 

خدمات پس از فروش

1- آیا همه کالاها، شامل مهلت 7 روزه گارانتی تعویض ، می ‏‌شوند ؟

پاسخ:

رومیس برای کلیه محصولات خریداری شده از طریق سایت ، 7 روز فرصت برای بازگرداندن کالا در نظر گرفته است . شرط استفاده از این فرصت ، فقدان هرگونه آسیب فیزیکی به کالا یا بسته بندی آن است .

عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای از جزییات کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد . ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا ، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.  برای دریافت اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط استفاده از مهلت 7 روزه گارانتی تعویض به صفحه رویه‌ های بازگرداندن کالا مراجعه کنید .

2- اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش داده‌‏ ام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت ، چه اقدامی باید انجام دهم ؟

پاسخ:

با خدمات پس از فروش تماس بگیرید (از طریق تلفن یا ارسال پیام از طریق صفحه تماس با ما) و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه رویه‌ باز گرداندن کالا مراجعه کنید .

3- اگر کالای که خریداری کرده‌‏ام ، ایراد فنی یا آسیب دیدگی داشت ، چه اقدامی باید انجام دهم ؟

پاسخ:

با خدمات پس از فروش تماس بگیرید (از طریق تلفن یا ارسال پیام از طریق صفحه تماس با ما) و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه رویه‌ های بازگرداندن کالا مراجعه کنید .

 

پیشنهاد شگفت انگیز

1- محصولات چه زمانی در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز قرار می ‏‌گیرند ؟ آیا از قبل می‏‌ توان با خبر شد ؟

پاسخ:

امکان قرار گرفتن یک کالا در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز را کارشناسان رومیس با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی بررسی می ‏‌کنند و با توجه به محدودیت زمانی عرضه به صورت شگفت انگیز ، امکان اعلام آن از قبل وجود ندارد . اما کاربران فروشگاه می‌ ‏توانند با انتخاب گزینه ” به من اطلاع بده ” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد ، هنگام قرار گرفتن کالا در این طرح‌‏ ها از طریق ایمیل یا پیامک از آن با خبر شوند .

2-آیا می‌ توانم کالایی را که قبلاً در طرح پیشنهاد شگفت انگیز عرضه شده است و دیگر امکان خرید با آن شرایط وجود ندارد ، با همان قیمت سفارش دهم ؟

پاسخ:

طرح پیشنهاد شگفت انگیز چارچوبی دارد که خارج از آن ثبت سفارش ممکن نیست ، بر این اساس شما تنها مدت کوتاهی فرصت دارید سفارش خود را با قیمت شگفت‌انگیز ثبت کنید و پس از آن قیمت‌ ها به حالت اول بر می‏‌گردند .

3- آیا می‌ ‏توانم کالایی را که در طرح پیشنهاد شگفت انگیز عرضه شده است با تعداد بیش از یک عدد خریداری کنم ؟

پاسخ:

به دلیل اینکه طرح پیشنهاد شگفت انگیز یک طرح تشویقی خرید است ، فروشگاه رومیس تعهدی در قبال سفارش‏‌ های تعدادی ندارد و در صورتی که امکان فروش بیشتر از یک عدد وجود داشته باشد ، هماهنگی‏‌ های لازم با مشتری انجام خواهد شد .

4-اگر بلافاصله پس از ثبت یک سفارش و قبل از دریافت آن ، کالا در پیشنهاد شگفت انگیز و با قیمتی پایین‌ تر عرضه شود، با چه قیمتی برای من محاسبه می‌ ‏شود؟

پاسخ:

پیش از مرحله فاکتور شدن سفارش ، امکان تغییر سفارش بر اساس قیمت شگفت انگیز وجود دارد ولی پس از آن سفارش به هیچ وجه امکان اصلاح ندارد .

 

قیمت

1- آیا قیمت محصولات در فروشگاه رومیس به روز هستند ؟

پاسخ:

بله ، رومیس به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌ کند .


2- آیا برای مشتریان دائمی ، خرید با تعداد بالا و یا خریدهای سازمانی قیمت‌‏ ها متفاوت خواهد بود ؟

پاسخ:

شما می‏‌توانید با خریدهای پیوسته از حداکثر تخفیفات ممکن برای
خود و سازمان خود بهره‌مند شوید .

3- آیا قیمت‌‏ هایرومیس نسبت به بازار ارزان‌‏ تر است ؟

پاسخ:

سیاست قیمت‏ گذاری در فروشگاه رومیس مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است . به طور کلی قیمت ‏‌ها در فروشگاه کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از فروشگاه رومیس برای مشتریان به صرفه است . قیمت‌ ‏های ارائه شده برای کالاها در سایت ما قیمت‌‏ های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید ‏کننده و یا نماینده رسمی توزیع آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین می ‏‌شوند .

سیاست قیمت‌ گذاری در رومیس منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشه ‏‌ای از کشور قیمت ‏‌ها یکسان و شفاف هستند . با در نظر گرفتن امکان استفاده از طرح‌ های تشویقی و تخفیفات ویژه کالا از قبیل ” تخفیفات مناسبتی و لحظه ای ” و ” پیشنهاد شگفت انگیز ” و سایر سرویس‌ ‏های ارزش افزوده سطح قیمت ‏‌ها در فروشگاه آبان بیش از پیش مناسب ارزیابی می‌ شوند .

 

نحوه فعالیت رومیس

1- آیا فروشگاه رومیس در مشهد یا سایر شهرها ، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد ؟
پاسخ:

رومیس در هیچ نقطه‌‌ ای از کشور نماینده فروش یا خدمات پس از فروش ندارد . کلیه سرویس‌ ‏ها و تراکنش ‏‌های مالی و خدمات فروش قابل ارائه فروشگاه رومیس از طریق دفتر مرکزی مشهد که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می‏‌ شود .

لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست ، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق شماره تماس :

09010202880

به فروشگاه رومیس ( شرکت رویین ارتباطات آرنیکا ) اطلاع دهید .
توجه داشته باشید که در حال حاضر فروشگاه رومیس در تمام شهرهای تحت پوشش کشور ایران تحویل پستی دارد و ، تنها خدمات ارسال و تحویل سفارش را از طریق مراکز توزیع و پخش پست جمهوری اسلامی ایران انجام می‌ دهد و
برای خرید محصولات تنها باید به وب سایت رومیس مراجعه و سفارش خود را ثبت کرد .

تماس با ما

0

شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست