آیا سلامت روانی و جسمانی و احساسی بهم مرتبط است 2
آیا سلامت روانی و جسمانی و احساسی بهم مرتبط است

 آیا سلامت روانی و جسمانی و احساسی بهم مربوط است

 

ارتباط بین سلامت جسمی و روانی غیر قابل انکار است . در نتیجه ، اولین قدم برای سلامت روانی و احساسی تنها با مراقبت عالی از بدن شما آغاز می شود . ذهن و بدن شما به هم مرتبط هستند .

بنا براین ، هنگامی که سلامت جسمانی خود را بهبود می بخشید ، به طور خودکار رفاه روانی و احساسی بیشتری را تجربه خواهید کرد .

به عنوان مثال : ورزش نه تنها قلب و ریه های شما را تقویت می کند ، بلکه اندورفین ها را آزاد می کند که مواد شیمیایی قدرتمندی هستند که به شما انرژی می دهند و روحیه شما را بالا می برند .

فعالیت هایی که انجام می دهید و انتخاب های روزانه ای که انجام می دهید ، بر احساسات جسمی و روحی شما تأثیر می گذارد .

 

برخی نکات برای داشتن سلامت روانی و عاطفی عبارتند از :

 

استراحت کافی

مراقبت از بدن شما باید با اجازه دادن به خواب و استراحت کافی شروع شود . به منظور عملکرد مطلوب ، بدن شما به حداقل هفت تا هشت ساعت خواب در شب نیاز دارد .

 

آیا سلامت روانی و جسمانی و احساسی بهم مرتبط است 1

 

تمرین تغذیه خوب

موضوع تغذیه پیچیده است و همیشه به راحتی قابل اجرا نیست ، به ویژه با تمام اطلاعاتی که در اختیار ما است . اما هر چه بیشتر در مورد آنچه می خورید و تأثیر آن بر انرژی و خلق و خوی خود بیاموزید ، احساس بهتری خواهید داشت .

اولین قدم می تواند مشورت با یک متخصص تغذیه واجد شرایط برای ارزیابی عادات غذایی فعلی و تغییرات احتمالی به منظور بهتر باشد .

 

ورزش برای سلامتی و شادی

ورزش نه تنها برای عملکرد خوب بدن مفید است . همچنین یک پاد زهر قوی برای استرس ، اضطراب و افسردگی است . برای سهولت کار ، به دنبال راههای کوچکی برای افزودن فعالیت بدنی ساده به برنامه روزانه خود باشید .

تغییرات رفتاری مانند بالا رفتن از پله به جای آسانسور یا پیاده روی کوتاه در تعطیلات ناهار ، واقعاً می تواند تغییر ایجاد کند . برای به دست آوردن بیشترین مزایای سلامت روانی ، 30 دقیقه یا فعالیت بدنی در روز را هدف قرار دهید .

بیشتر بیرون برو . سعی کنید مدتی را بیرون از دفتر یا خانه بگذرانید . هوای تازه می تواند بیشتر از روحیه شما تغییر کند . همچنین می تواند دید جدیدی از زندگی به شما بدهد و کمی به شما الهام بخش باشد .

مصرف الکل را محدود کنید ، از سیگار و سایر مواد مخدر اجتناب کنید . اینها محرک هایی هستند که ممکن است به طور غیرطبیعی در کوتاه مدت حال شما را خوب کنند ، اما در دراز مدت پیامدهای منفی برای خلق و خو و سلامت عاطفی دارند .

در حالی که از شما خواسته می شود بیشتر ورزش کنید ، همچنین مهم است که عوامل محرک استرس را در زندگی خود در نظر بگیرید و سپس شروع به حذف یا اجتناب کامل از آنها کنید .

 


راهنمای خرید محصول از فروشگاه آبان :

1 . با مراجعه به منو و زیر مجموعه دسته بندی و محصولات یا صفحه اصلی می توانید محصولات فروشگاه آبان را مشاهده و برای خرید محصول مدنظر خود اقدام نمایید .

2 . در هر زمان می توانید با کلیک روی گزینه ( افزودن به سبد خرید ) یا تماس با شماره ( 09010202880 ) و ارتباط با پشتیبان فروشگاه محصول مدنظر خود را خریداری نمایید .